Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Perlefeber, som er ejet af TDK Group. Betingelserne er gældende i det tilfælde, hvor der ikke er indgået anden skriftlig aftale mellem dig, som køber, og Perlefeber.

Alle købsaftaler indgås på dansk medmindre andet er aftalt.

 

Åbningstider

Webbutikken har åbent døgnet rundt alle ugens 7 dage. Mandag til fredag er telefonen åben, så vidt det er muligt, fra kl. 14 til 20. Er jeg ikke ved telefonen, læg da venligst navn og telefonnr., så vil jeg ringe tilbage hurtigstmuligt, eller send en mail på kontakt@perlefeber.dk.

 

Leveringstid og transport

Varerne fremsendes med DAO uden levering til nærmeste udleveringssted inden for 1 - 4 hverdage. Perlefeber vil dog bestræbe sig på at ekspedere og afsende ordren inden for 24 timer på hverdage. der kan dog forekomme længer leveringstid i travle perioder. 

Levering af varer fra Perlefeber anses for sket, når du, som køber, har fået varen udleveret.

 

Leveringsomkostninger

Bor du i Danmark eller ønsker du en bestilling sendt til en adresse i danmark, er forsendelsesomkostningerne kr. 35. Ved bestillinger over kr. 500, er der ingen forsendelsesomkostninger.

Bor du udenfor Danmark, herunder også Grønland og Færøerne, og ønsker at bestille varer hos os, så send en mail med de varer du ønsker (husk varenumre) og vi beregner en pris for forsendelsen til dig. Prisen afhænger af, hvortil varerne skal sendes, og hvormeget de vejer. Dette gælder også ved bestilling fra Danmark til levering udenfor Danmark samt ved bestilling for over kr. 500.

 

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt hos Perlefeber overgår til dig, som forbruger, på leveringstidspunktet.

 

Dokumentation og vejledning

I det omfangder følger en produktbeskrivelse eller vejledning til varen, vil denne følge leverancen fra Perlefeber. Det skal dog noteres, at denne kun er vejledende.

 

Reklamation

Eventuelle fejl og mangler ved levering fra Perlefeber, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst rette henvendelse til Perlefeber. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter, du har fået varen leveret, og som ikke blot er opstået af almindelig slidtage og brug. Herunder tab af rhinsten i rhinstenskugler og rondeller.

 

Pris og betaling

Hos Perlefeber kan du bestile dine varer online og betale med Visa/Dankort eller bankoverførsel. Ved bankoverførsel afsendes ordren, når indbetalingen er registreret af Perlefeber. Er indebatalingen ikke registreret hos Perlefeber inden for 7 hverdage, slettes ordren automatisk. Ved betaling med Visa/Dankort trækker Perlefeber først beløbet fra din konto, når varen afsendes fra os.

Benkoverførsel kan ske til

- Ringkøbing Landbobank

- reg. nr. 7670, kontonr. 0002570633

Alle priser på Perlefeber - på webadressen http://ww.perlefeber.dk - er inkl. moms.

 

Gavekort

Hos Perlefeber har du mulighed for at købe gavekort fra kr. 100. Gavekortet er som udgangspunkt gyldigt i 3 år fra udstedelsesdato.

 

Tilbud

Tilbud hos Perlefeber er kun gældende sålænge lager haves.

 

Fortrydelsesret

Perlefeber yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortryder du købet eller dele heraf, skal du for egen regning sende varen retur til Perlefeber senest 14 dage efter modtagelse eller undlade at modtage varen fra postvæsenet. Hvis du sender varen retur, skal det være i samme stand, som da du modtog den, altså kun ubrugte og ubeskadigede varer kan returneres, evt. i originalemballagen.

Ud over selve varen, som skal være forsvarligt pakket, skal du velægges original faktura eller fakturakopi, hvorpå det tydeligt er angivet, hvilke varer du returnerer. Husk, såfremt du ønsker en kvittering fra Post Danmark, skal du sende varen som pakke.

Af hensyn til tilbagebetaling bedes du ligeledes oplyse bankregistrerings- og kontonummer.

 

Personlige oplysninger

Ved køb hos Perlefeber opbevarer vi kundens navn, adresse og e-mail i vores kundedatabase. Oplysningerne holdes strengt fortroligt og vil på intet tidspunkt blive overdraget, solgt eller være tilgængeligt for tredjemand.

 

Links

Her finder du nogle links til Forbrugerrådet, hvor du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger, samt nogle gode råd om nethandel:

Forbrugerstyrelsen - net-tjek www.forbruger.dk/forbrugerombudsmanden/net-tjek

Forbrugerrådet - Nethandel, fortrydelsesret www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083

Forbrugerrådet - Gode råd ved nethandel www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/nethandel

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig 
relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr